Doodla - klottra

Bad sonen, som är murarlärling, att hålla ögonen öppna om det skulle bli något kakel över, före jul, fick jag några kakelrutor av honom, men det dröjde till nu innan jag doodlat/klottret på dem.
 
Tre stycken har jag klottret på, och fler ska det bli - för detta var kul så in i bomben:
 
 
Egentligen ska man väl använda porslinpennor och sen härda kaklet i ugn, men jag har här använt en permanent svart tuschpenna.
 
Imorgon ska jag härda dessa tre i ugnen och kolla så att mitt klotter inte försvinner eller kladdas ut efter tvätt.
 
OM det fungerar kommer jag att sätta möbeltassar eller kort under - och simsalabim så har jag de finnaste grytunderläggen
 
Nu är det din tur - så ut i gömmorna hos släkt och vänner och hos dej själv och få fram lite kakelplattor som du kan doodla på.
 
Skicka gärna in bilder på dina resultat till min e-post fiaz (snabel a) live.se så kan jag lägga upp dem här i bloggen så fler inspireras.

INSPiRERAS | doodla, grytunderlägg, kakel, klottra, pyssla | |
Upp