Måla hela världen...

eller en del av den.
 
Det slog mig att många av oss slutar måla i och med att man slutar grundskolan... så är det för mig och det är ju trist... så jag har backat flera år och fattat penslarna och målat hela helgen... jag har inte målat hela världen, men jag har målat och målat OCH det var mycket trevligt, så jag ska nog göra om det.
 
Kan mina konstverk inspirera dig?  
 
Till dessa tre målningar har jag använt:
Jag började med att måla "botten" (det gröna) jag använde 5 olika gröna nyanser. Därefter tog jag och målade toppen av tavlorna i lika många nyanser men av blått. Därefter röd-orange-gula färger ungefär i mitten av tavlorna.
Detta fick sen torka innan jag började med bollarna i olika nyanser av lila, svart och grått och några är faktiskt servetter som jag använde decoupage limmet till.
När allt detta torkat målade jag streck från bollarna. Jag varvade mellan svart och två nyanser av grått till stjälkarna/strecken.
 
Om jag vågar, så vågar du!  
 
Bort med prestationskraven och fatta penslarna och sätt igång. Jag raderade bort mina prestationskrav för en dag, vilket detta inlägg bevisar... annars hade jag aldrig fotat det jag målat och lagt ut det till allmän beskådan...
 

INSPiRERAS, ÖVRiGT | måla, tavlor | |
Upp